08-775 50 00

(Öppet dygnet runt)

Våra tjänster

StopService är en omfattande tjänst, designad för att öka din säkerhet och minimera skadan om olyckan varit framme. Oavsett om du har blivit utsatt för en identitetskapning eller blivit bestulen på värdesaker så är StopService endast ett samtal bort, dygnet runt. Genom att beställa StopService har du tagit ett viktigt första steg. Kommande steg tar vi tillsammans.

Nedan kan du läsa mer om tjänsterna som erbjuds genom StopService och StopService Plus. För att se vilka tjänster som ingår i vilket paket, klicka här.

Ankarlänk: Integritetsskydd

Integritetsskydd

Vem som helst kan få sin identitet kapad eller utnyttjad och det är svårt att skydda sig som enskild individ. Vi har tagit fram ett integritetsskydd som ger stöd och rådgivning för att minska risken att bli utsatt men som även finns där om din identitet hamnar i orätta händer. Läs mer om våra tjänster Id-skydd och Näthjälpen nedan.

ID-SKYDD

Att få sin identitet kapad är obehagligt, tidskrävande och kan leda till ekonomisk förlust. Genom ID-skydd får du råd kring hur du minskar risken för att bli utsatt för id-kapning och personlig hjälp att upptäcka ett bedrägeri samt begränsa konsekvenserna om du blivit utsatt.

Mer info

En identitet anses vara kapad när en obehörig person, utan samtycke från dig, använder dina personuppgifter för att begå bedrägeri eller annan kriminell handling. Det kan hända vem som helst och när som helst. Vid en id-kapning är det vanligt att dina personuppgifter används för att söka och utnyttja krediter, teckna mobilabonnemang, beställa varor eller till och med komma över lagfarten till din fastighet. Bedragaren behåller det av värde medan du står kvar med skyldigheterna och betalningskraven.

Genom StopService har du tillgång till ID-skydd som hjälper dig att vidta förebyggande åtgärder samt upptäcka och begränsa konsekvenserna om du blir utsatt.

Vi ger dig råd och information om hur du kan minska risken för att din identitet blir kapad. Skulle du bli av med en id-handling eller på annat vis misstänka att du blivit utsatt för en id-kapning tar du kontakt med oss direkt på 08-775 50 00. Vi finns tillgängliga dygnet runt, året om. För att kunna kartlägga omfattningen och ta ditt ärende vidare skickas en fullmakt till dig som du får signera och returnera. Därefter kan upplysningar från olika instanser, myndigheter och fordringsägare inhämtas för att ta reda på om en identitetskapning ägt rum och huruvida den har resulterat i ekonomiskt bedrägeri eller försök till bedrägeri.

Visar det sig att du blivit utsatt hjälper vi dig genom den tidskrävande och ofta kostsamma processen. Vi vidtar då åtgärder för att begränsa konsekvenserna och förebygga ekonomisk förlust.

Vi hjälper vi dig bland annat med att:


  • avvisa obefogade betalningskrav
  • lägga bevakning på förlorad id-handling
  • upprätta bedrägerispärr
  • annullera abonnemang
  • avlägsna betalningsanmärkningar


Näthjälpen

Med Näthjälpen kan du få hjälp att ta bort oönskat och kränkande innehåll på internet. Det kan vara innehåll som publicerats utan ditt samtycke eller falska profiler som skapats i ditt namn.

Mer info

Vår närvaro på internet ökar i allt snabbare takt. Användandet av sociala medier som Facebook, Instagram och Twitter stiger och allt fler använder också mobilappar som Kik och Snapchat för att chatta. Tyvärr används även dessa kanaler för att kränka andra och det är framför allt unga som upplever kränkningar på nätet. Det är vanligt förekommande att digitala identiteter missbrukas och att falska profiler skapas samt att man blir utsatt för hot och oönskad spridning av kränkande bilder och videor. Ofta leder det till situationer som är krångliga, tidskrävande och ibland kostsamma att hantera på egen hand.

När kan Näthjälpen hjälpa till?

  • Om någon skapat en falsk profil på Facebook, Twitter, Kik, Snapchat eller andra sociala medier
  • Om personliga bilder av dig/ditt barn används på webbplatser där du inte vill att bilderna ska finnas, exempelvis dejtingsidor
  • Om du upplever kränkande kommentarer eller mobbning i sociala medier
  • Om någon hackat ditt e-postkonto eller ditt användarkonto i sociala medier

Vi agerar på ditt uppdrag och behöver därför få underlag med information om vad som ska åtgärdas. I vissa fall krävs även en fullmakt.

Våra erfarna agenter följer upp det oönskade innehållets plats och ser till att de som står bakom webbplatsen tar bort det lagrade innehållet. En förutsättning för att det ska kunna ske är att innehållet strider mot den aktuella webbplatsens användarvillkor och/eller strider mot tillämplig svensk lag. Vi håller dig uppdaterad under hela processen och när uppdraget är slutfört få du vägledning om hur liknande fall ska undvikas i framtiden.

Du kan även använda tjänsten för rådgivning om internet och hur du ska anpassa inställningar i sociala medier. Du kommer i kontakt med Näthjälpen genom att ringa 08-775 50 00. Vi finns tillgängliga dygnet runt, året om för att ta emot ditt samtal. Kvalificerade handläggare som undersöker ditt ärende finns på plats måndag till fredag 09.00-17.00.

Ankarlänk: Värdeskydd

Värdeskydd

Dygnet runt, året om är vi på plats för att hjälpa dig om du blir bestulen eller tappar bort dina värdesaker. Spärra dina kort och värdehandlingar, få tillbaka dina nycklar och märk föremål som ligger dig varmt om hjärtat. Allt du behöver göra sen är att ringa oss så är processen igång. Nedan hittar du mer information om respektive tjänst.

SPÄRRTJÄNST

Om olyckan är framme och din plånbok eller väska går förlorad gäller det att snabbt ta tillbaka kontrollen över dina värdehandlingar. Registrera dina bank- och kreditkort, din mobiltelefon och dina id-handlingar hos oss så behöver du bara ringa ett enda samtal för att få hjälp.

Mer info

Att bli av med sina värdehandlingar är såväl stressande som tidskrävande. När plånboken försvunnit är det inte alltid så lätt att komma ihåg vad det var för kort som fanns där i eller veta hur man kontaktar rätt kortutgivare för att få respektive kort spärrat. Det är alltså väl investerad tid att registrera det som är värdefullt för dig. Du gör det snabbt och enkelt genom att logga in på dina personliga sidor med BankID via din smartphone, surfplatta eller dator. Genom att i förväg ha registrerat samtliga värdehandlingar hos oss räcker det att ringa ett enda samtal för att stoppa bedragaren.

När du ringer oss på 08-775 50 00 spärrar vi de kort du blivit av med så att de inte kan användas för att ta ut pengar eller göra betalningar. Vid eventuellt missbruk från anmälningstidpunkten fram till dess att kortutställarens ansvar träder i kraft ansvarar vi för ersättning. När korten spärrats skickar vi en bekräftelse där det även framgår om vi har haft möjlighet att beställa ett nytt kort åt dig eller om du måste göra det på egen hand beroende på kortutgivarens regler.

För att förhindra användning av din förlorade mobiltelefon finns två alternativ. Antingen spärrar vi ditt SIM-kort eller så lägger vi en spärr på hela telefonen så att den görs obrukbar. För att spärra ditt SIM-kort behöver vi ditt telefonnummer och för att göra en spärr på hela telefonen behöver vi mobilens IMEI-kod samt en kopia av polisanmälan. Om mobilen görs obrukbar med hjälp av IMEI-koden kan den inte användas trots byte av SIM-kort. För att få fram mobilens IMEI-kod slår du *#06#.

Blir du av med dina id-handlingar finns risken att de används i oärliga syften och att du får din identitet kapad. Av den anledningen hjälper vi dig att lägga en bevakning på ditt personnummer hos de två största kreditupplysningsföretagen, UC och Bisnode, om du tappat bort eller blivit bestulen på en id-handling.


Genom Spärrtjänst registrerar du obegränsat antal värdehandlingar. Skulle du sedan bli av med något kan du kontakta oss dygnet runt, året om, från världens alla hörn.

 

 

 

 

 

Kom ihåg att uppdatera dina uppgifter kontinuerligt så att den senaste informationen alltid finns tillgänglig. Vi hanterar dina uppgifter med full sekretess.

OBJEKTREGISTRERING

Skapa ett digitalt register över dina värdesaker som t ex dator, smycken och viktiga dokument. På det viset har du snabbt tillgång till en översikt om du skulle bli av med något.

Mer info

Objektregistrering ger dig möjligheten att registrera värdesaker som till exempel TV, kamera, smycken och cykel. Du väljer själv hur många och vilka av dina värdesaker i hemmet som ska registreras. Ditt digitala arkiv kan sedan komma väl till pass vid inbrott eller brand. Tillsammans med information om inköpsdatum och inköpspris kommer du inom kort även kunna ladda upp bilder och kvitton.

SÄKERHETSDEKALER

Håll koll på ditt bagage och värdefulla tillhörigheter såsom kamera, dator och armbandsur.

Mer info

Vi förser dig med tjugosju Säkerhetsdekaler i olika storlekar för att du snabbt och enkelt ska kunna märka de tillhörigheter du är rädd om. Etiketterna är försedda med ett unikt id-nummer och en uppmaning att om föremålet hittas ska upphittaren kontakta oss. Vi kollar upp id-numret och informerar dig.

NYCKELSERVICE

Någonsin funderat på hur värdefull din nyckelknippa faktiskt är? Det har vi. Nyckelknippan är vår ständiga följeslagare men tyvärr lätt att glömma, förlägga eller tappa bort. Med Nyckelservice ökar du chansen att få tillbaka dina förlorade nycklar.

Mer info

Med Nyckelservice slipper du oro och krångel. Blir du av med din nyckelknippa kan det vara många lås som behöver bytas ut och många nycklar som behöver kopieras, något som både tar tid och kostar pengar. Skulle du till exempel förlora din bilnyckel kan det kosta upp till 10 000 kronor att få en ny omkodad nyckel. Med hjälp av Nyckelservice hittar 9 av 10 nyckelknippor märkta med nyckelbrickor tillbaka till sin ägare, oavsett var i världen du befinner dig när nycklarna försvinner.

Vi förser dig med en nyckelbricka, tre vid StopService Plus, som du fäster på din nyckelknippa. Tack vare brickans unika id-nummer kan vi snabbt skicka tillbaka nycklarna till dig så fort vi tagit emot dem.

Så här fungerar Nyckelservice, steg för steg:

  • I ditt välkomstpaket förser vi dig med en nyckelbricka, tre vid StopService Plus, som du fäster på din nyckelknippa.
  • Brickan har ett unikt id-nummer och en uppmaning till upphittaren att lägga nyckelknippan, utan porto, på närmaste postlåda.
  • När vi får in nycklarna läser vi av det unika id-numret som är kopplat till dina personuppgifter i vårt register och kontaktar dig via brev eller telefon.
  • Nycklarna skickas till din adress med rekommenderad post.

Önskar du fler brickor till dina eller familjens nycklar kan du enkelt beställa genom att ringa 08-775 50 00 eller genom att fylla i vårt kontaktformulär under Kontakta oss. Du betalar en engångskostnad på 45 kronor per bricka.

BAGAGESERVICE

Många gånger har vi mer än en väska att hålla ordning på när vi är ute och reser. Då är det lätt hänt att en lämnas bakom, något som snabbt kan ställa till problem. Kanske är det jobbväskan med dator och viktiga noteringar som blivit kvarglömd, eller weekendväskan under resan. Med Bagageservice ökar du möjligheten att snabbt återfå väskan.

Mer info

Bagageservice ökar dina chanser att på ett anonymt och säkert sätt få tillbaka en väska som du kanske glömt på bussen eller i taxin. Fäst bagagebrickan på din väska så tar vi kontakt med dig när väskan är upphittad.

Såhär fungerar Bagageservice, steg för steg:

  • Vi förser dig med två bagagebrickor som du fäster på din väska.
  • Bagagebrickan är försedd med ett unikt identifikationsnummer och en text som ber upphittaren att ta kontakt med oss.
  • När vi får information om ett bagage kopplar vi samman identifikationsnumret med de personuppgifter som finns registrerade hos oss.
  • Vi kontaktar dig och meddelar var bagaget är upphittat så att du kan hämta dina tillhörigheter.

Önskar du fler brickor till dina eller familjens väskor kan du enkelt beställa genom att ringa 08-775 50 00 eller genom att fylla i vårt kontaktformulär under Kontakta oss. Du betalar en engångskostnad på 45 kronor per bricka.

NÖDKONTANTER

Om du är utomlands och skulle förlora eller bli bestulen på något av de kort som du har registrerat hos oss kan du snabbt få låna Nödkontanter när kortet spärrats. Efter att du har visat giltig legitimation betalas detta räntefria nödlån, upp till 10 000 kronor, ut på överenskommen plats så nära som möjligt där du befinner dig.

Mer info

Om olyckan är framme och alla dina bank- och kreditkort är förlorade är det lätt att bli strandsatt. Med Nödkontanter kan du fortsätta din resa som planerat. För att utnyttja Nödkontanter tar du kontakt med oss på 08-775 50 00 och berättar om det inträffade. Behöver du hjälp att spärra dina registrerade kort ordnar vi det åt dig samtidigt.

Pengarna betalas ut på överenskommen plats efter att du visat din legitimation. Platsen kan till exempel vara en flygplats, järnvägsstation, växelkontor, postkontor eller hotell. Beloppet betalar du tillbaka, räntefritt, inom 28 dagar.

Hela familjen

Med över 30 års erfarenhet vet vi vad som krävs när behovet är som störst. När du tecknar StopService gäller ID-skydd för hela familjens identiteter utan extra kostnad. Med StopService Plus ingår även Näthjälpen som erbjuder hjälp vid missbruk av er digitala identitet.

Ankarlänk: Hela familjen

Öppet dygnet runt

När du ringer till oss får du alltid personlig service. StopService har öppet dygnet runt, året om och du når oss på telefonnummer 08-775 50 00. Du kan även använda vårt kontaktformulär under Kontakta oss.

Ankarlänk: Öppet dygnet runt

cxloyalty ©